Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeOpisowo odniosę się do oceny punktowej. Posiadam ten motocykl 2gi sezon kupiony z 2-giej ręki ale w PL salonie Yamahy wersja Naked FZ6-S2 2008r. Wcześniej (17 lat temu) posiadałem MZ-ETZ150. Poszukiwałem motocykla zbliżonego sylwetką do tego dwusuw'a. OCENA: Silnik: wystarczająca moc 98KM dla każdego (mniej doświadczonego z aspiracjami i doświadczonego z umiejętnościami), silnik na wtrysku, odcinka przy około 15tys. obr. nie bierze oleju. Trwały i niesprawiający problemów mechanicznych. Silnik ma tendencję do przegrzewania się w mieście, może i tak ma być bo wielu użytkowników to potwierdza że wiatrak chłodnicy szczególnie w lato często się uruchamia. Skrzynia biegów: w porównaniu do konkurencyjnych modeli w klasie, chodzi "jak masełko" tak określają koledzy którym dałem się przejechać. Nie mam uwag w ogóle. Układ jezdny: trakcja jest odpowiednia dla ścigaczo-turystyka. Dobrze się prowadzi w zakrętach jak i prostej. Nie ma regulacji przedniego zawieszenia ale jest ono optymalnie zestrojone. Układ hamulcowy: to naprawdę dobrze hamuje, nie wymagając od niego hamulców sportowego ścigacza to hamowanie z każdej prędkości jest pod kontrolą siły dozowania. Elektronika w tym drobne i grube usterki to raczej indywidualnie (jak kto trafi) generalnie nie ma powielanych typowych usterek. Komfort: trudno go porównać do typowego turystyka ale jazda 4 godz non stop nie jest szczególnie męcząca, jedyne co boli to nadgarstek prawej dłoni. Ergonomia: jak w japończyku wszystko na swoim miejscu, jedyna uwaga do szpilek lusterek - są zdecydowanie za krótkie ramionami zasłania się 1/2 pola widzenia, albo trzeba je przedłużyć albo wymienić zwiększ się komfort śledzenia co za nami i nie trzeba się wyginać by coś zobaczyć (być może mam za duże bary?). Ekonomiczność: jeśli chodzi o spalanie to w zależności czy jazda "dzika" czy spokojna turystyczna zakres 5-11L. Koszty utrzymania nie są wysokie, głównie dlatego że jest masę części z odzysku do tego modelu, jako popularnego modelu. Stosunek jakość-cena i dodałbym doznania jest naprawdę dobra, głównie to zaleta silnika i zawieszenia. FZ6-S2 nie nadaje się do lasu i na wyboje, na oponach standardowych szosowych po prostu nie jego teren bo z definicji nie do lasu jest przeznaczony. Na miasto dobry ale z tendencją do przegrzewania, na tor dobry - jak ktoś chce popróbować tego czego na ulicy zrobić nie idzie to jest to namiastka ścigacza, naprawdę daje radę, do turystyki tak ale do takiej "małej turystyki" czyli wakacyjnej typu 1-2 dniowe wypady do 400km bez problemu. Do lansu słabo, nie pirdzi jak chopper, nie ryczy jak ścigacz wyje jak odkurzacz ale za to szybki odkurzacz. Do wygłupów tak ale trzeba mieć umiejętności i już na czymś wcześniej poćwiczyć bo uszkodzenia kosztują. Po 2 latach użytkowania nie znudził mi się to motor taki po trochę z każdego jak sięchce jechać wolno to można jak szybko to też jak winkle to też. Zaletą jest też to że mechanicy z uśmiechem podchodzą do ewentualnych napraw, jest wiele rozwiązań standardowych i przemyślanych. Jako pierwszy motocykl z prawem jazdy A może bym nie polecił ale jako 2gi już tak.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza